donderdag 20 januari 2011


Kaori ( uit Japan) woont sinds kort in Eindhoven. Samen met haar man is ze vanuit shanghai naar nederland verhuisd en ik mocht de foto's van hun bruiloft maken. Tijdens een japanse ceremonie is het traditie om sake te drinken ( een japanse wijn) en hiermee jezelf te reinigen voordat je in het huwelijk treed. De mooie rode kimono die ze aan had was door haar moeder op traditionele wijze aangedaan een ritueel wat alleen al zo'n anderhalf uur in beslag nam.


Van alle kanten komen er reacties binnen over mensen die ik zou kunnen fotograferen.
Vrieden en familie gaan nadenken en zien dat er ook in hun omgeving toch aardig wat
mensen zijn met een andere herkomst en iedereen begint enthousiast mee te verzamelen van
telefoonnummers en email adressen. Heel fijn ga zo door.
Morgen ga ik weer 4 mensen fotograferen en dan staat mijn lijst al op 13.
Maandag langs psv en dan heb ik er nog eens 6 bij toch een mooi begin .
Wie meer informatie wil over dit project kijk even op de home page van de stichting ovaa
http://www.ovaa-eindhoven.nl/


Geen opmerkingen: